
Uitlijnen & Balanceren

Uitlijning of geometrie betekent dat de ophangingsdelen voor- en achteraan worden afgesteld. Een foute afstelling van de uitlijning kan een vroegtijdige slijtage van de banden veroorzaken. De afstelling kan wijzigen telkens u een stoeprand brusk raakt of door een kuil rijdt. Elke keer dat uw wagen ergens tegenaan rijdt, kan de afstelling van de wagen ontregeld raken. Een uitlijning heeft impact op de bandenslijtage en rijgedrag van de wagen. Kortom, een correcte uitlijning garandeert mede de maximale levensduur van uw banden en uw wegligging.
Hoe merk ik een slecht uitgelijnde wagen?
Zichtbare bandenslijtage aan de buiten - of binnenkant van het loopvlak, de wagen trekt naar links of rechts of het stuur staat schuin bij het rechtdoor rijden.
Hunter Hawkeye Elite Wheel Alignment: Het meest unieke wieluitlijnapparaat ter wereld!!
De Amerikaanse Hawkeye Elite wieluitlijner verschaft een meer efficïente wieluitlijning dan elk ander apparaat op de markt. Wereldwijd staat de Hunter Hawkeye Elite model 2019 op NR1 als beste wieluitlijner. Sinds oktober 2019 wordt de uitlijning bij ons met dit revolutionair apparaat gedaan.
Hieronder een voorbeeld van "uitlijnrapport van een Amerikaanse Oldtimer Corvette bouwjaar 1985 |

**Woordje uitleg en info over bovenstaand rapport: Diagnose vd actuele banden met profieldiepte & bandendruk correctie. Uitlijrapport VOOR & NA met regeling van de SPORING & WIELVLUCHT vd achter AS en regeling VOOR & NA van de sporing VOORAS. Regeling wielvlucht VOOR is bij deze specifieke wagen NIET regelbaar: De reden dat voor&na nog als rood wordt aangeduid. Al de andere regelingen merkt u VOOR in rode kleur en NA in groene kleur. De groene cijfers uitgedrukt in graden en minuten vallen binnen de marche die de constructeur voorschrijft. Onze extra troef: De volledige uitlijnprocedure kan u altijd als klant in onze wachtruimte live en in real time op scherm volgen. |



UITBALANCEREN - EQUILIBRAGE - BALANCEREN
Bij het uitbalanceren van de wielen, worden de velg en de band in balans gebracht. Dit proces zal ervoor zorgen dat de wielen over de hele omtrek even zwaar zijn wat het rijcomfort zal verbeteren. Bovendien zal het wegcontact van uw wagen toenemen waardoor u bijkomende slijtage zal vermijden. Bij het monteren van nieuwe band op een velg is dit noodzakelijk.
Indien u last heeft van een trillend stuur bij hoge snelheden zal dit probleem vaak te wijten zijn aan een onbalans.
Het uitbalanceren van de wielen gebeurt met ons uiterst professioneel apparaat waarbij het wiel op toeren wordt gebracht.
Sinds Juli 2019 beschikken wij over het meest geavanceerde balanceerapparaat ter wereld!!
De Amerikaanse Hunter Road Force Elite.
Traditioneel balanceren volstaat niet meer!
Onze unieke wielbalancer gaat 2 stappen verder dan een traditioneel apparaat.
Full Automatic & ongeziene snelheid, verhoogde precisie.
Een drukrol van 600kg met sensors drukt op de band en simuleert het gewicht van het voertuig tijdens het rijden.
De onrgelematigheden die worden gedetecteerd worden vertaald in een "road force variation"
De straight Track meet door middel van de drukrol de dwarskrachten en het schuintrekken van de band!!


